Ons verhaal

TRIUMPH PRECISIE, AMBACHT EN TECHNIEK

Triumph Motorcycles Hand Painted Coach Lines

 

Elke motorfiets en elke accessoire van Triumph is bedacht, ontworpen, geprototyped, ontwikkeld en getest door onze eigen toegewijde teams. Van de eerste schets tot de eindmontage wordt elk onderdeel van elke motorfiets nauwkeurig ontworpen voor de perfecte rit, en meestal ondergaat elke nieuwe motorfiets zes hoofdfasen van ontwerp en ontwikkeling.

Dit veeleisende proces, dat hier wordt beschreven, stelt ons in staat de allerhoogste normen voor precisie, ambacht en techniek te stellen.  Dit vergt duizenden uren van ontwerp en ontwikkeling – en zo begint elke Triumph aan zijn leven.

 

01 VOORCONCEPT

Voordat een nieuwe Triumph het levenslicht ziet, luisteren we naar motorrijders van over de hele wereld om te begrijpen wat ze willen voor hun perfecte rit.  We overwegen de nieuwste innovaties op het gebied van techniek en technologie en onze productteams passen hun kennis en ervaring toe om een eerste concept en specificatie te identificeren en te creëren.

OVERWEGINGEN


Triumph heeft een rijke geschiedenis qua productontwerp, dus we moeten rekening houden met het DNA dat onze meest geliefde motorfietsen speciaal heeft gemaakt, en ze tegelijkertijd verbeteren met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van motortechnologie en -techniek.  We moeten ook overwegen hoe we nieuwe motorfietsmodellen kunnen introduceren om zowel nieuwe klanten als bestaande Triumph-fans te verrassen.

02 CONCEPTONTWERP

Met een duidelijk conceptueel idee van onze volgende ontwikkelingen beginnen we met het volledig benutten van de expertise en ervaring van onze engineeringteams.  De eerste CAD-layouts (Computer-Aided Design), inclusief motor, chassis en elektronische systemen worden gemaakt en er worden ook eerste stijltekeningen en kleimodellen geproduceerd.  De prestaties van de motor en versnellingsbak, inclusief voorspellingen voor vermogen en koppel, worden beoordeeld door computersimulatie en testen van het motorprototype. Tijdens deze periode vragen we vaak nog naar de ideeën van de mensen die het belangrijkste zijn bij de productontwikkeling: de klant.

STYLING VISUALS

Handgetekende schetsen bepalen het thema, de verhoudingen en het 'gevoel' van de concept-motorfiets. Tijdens de gehele conceptfase evolueert het ontwerpteam continu de motortekeningen om de algehele stijl en het specifieke ontwerp van elk individueel onderdeel te definiëren om zo het potentieel van de motorfiets te maximaliseren.

Triumph Bonneville Bobber Concept Design Sketch
Triumph Bonneville Bobber Clay Model

03 SCHEME DESIGN

De ontwerpfase van het schema gebruikt de vorige specificatie en stylingrichting en ontwikkelt dit tot een motorfietsontwerp.  We evolueren het oorspronkelijke schets- en kleimodel naar een representatief model op ware grootte, en de nauwkeurigheid van dit model is in deze fase zodanig dat het er precies uitziet als de volledig geproduceerde motorfiets.  Parallel hieraan ontwikkelen we voor elk onderdeel de eerste CAD-modellen naar een 3D-model.

COMPONENTSPECIFICATIE


Een van de belangrijkste taken voor het engineeringteam in de planningsfase is om de specificatie voor elk onderdeel of systeem te ontwikkelen, waarbij alle vereiste technische informatie wordt verzameld die voorafgaand aan dit cruciale punt is overeengekomen.

04 DETAILONTWERP

Op dit punt worden de technische engineeringtekeningen en CAD voor tooling en componentproductie gemaakt, zodat alle engineering- en ontwerpdetails nauwkeurig kunnen worden gedocumenteerd.  In dit stadium gaan de motorfiets en de bijbehorende accessoires verder dan het concept naar een volledig geëvolueerd ontwerp dat klaar is voor productie.

SIMULATION

Simulatie is het proces van het wiskundig modelleren van een complex motorfietssysteem of productieproces om de prestaties van een systeem te voorspellen en te optimaliseren, zonder dat de fabricage of test van een fysieke component nodig is.

05 TESTEN EN ONTWIKKELEN

Elke motorfiets die we produceren, doorloopt honderden tests in elk stadium van de ontwikkeling en validatie. Deze tests zijn ontworpen om de functie, duurzaamheid en betrouwbaarheid van de componenten te bewijzen en omvatten de ontwikkeling van de motortuning, het testen van motors, de hanteerbaarheid van het chassis en de ophanging, comfort en ergonomieontwikkeling, duurzaamheid op de weg, uithoudingsvermogen bij hoge snelheid op het circuit, kinderkopjestest, off-road testen (indien van toepassing), tractiecontrole en ABS-ontwikkeling.

BOUW PRODUCTIEVALIDATIE

In de laatste fase van ontwerp en ontwikkeling, bouwen we maximaal 60 pre-productie testmotorfietsen om het ontwerp van de componenten en het productieproces te valideren. Tijdens een typisch nieuw project ondergaat elk van deze motorfietsen meer dan 55 complete voertuigtests, die tijdens de ontwikkelingsfase worden herhaald.


06 VOLUMEPRODUCTIE

Er zijn zo'n twee tot drie jaar verstreken sinds het oorspronkelijke ontwerp van het pre-concept.  Maar nu, na duizenden uren van ontwerp, engineering, testen en nog meer testen, en na met succes te hebben voldaan aan de intensieve eisen van onze goedkeuringsprocessen, is Triumph klaar om te beginnen met de volumeproductie.

PRECISIE, AMBACHT EN TECHNIEK

Bij Triumph willen we uiteindelijk de best mogelijke motorfiets creëren voor dat precieze moment, of dat nu is door technische innovatie, styling, ergonomie of rijdynamiek.  En terwijl het nieuwe model van de productielijn rolt, kunt u er zeker van zijn dat we al bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe producten en het ontwerpen vande volgende generatie Triumph-motorfietsen voor introductie over twee of drie jaar!

 

Triumph motorcycle factory line engines