TIGER 1200 GT EXPLORER
De GT Explorer is volgepakt met technologie en in combinatie met z'n 30 liter tank voegt hij ongekende praktische bruikbaarheid, comfort en vermogen toe aan de categorie van de weggerichte adventure-motoren.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 23.195,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Inhoud | 1160 cc |
Boring | 90,0 mm |
Slag | 60,7 mm |
Compressieverhouding | 13.2:1 |
Max. vermogen EC | 150 pk (110.4kW) bij 9,000 omw/min |
Max. koppel EC | 130 Nm bij 7,000 tpm |
Systeem | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper |
Eindaandrijving | Cardanaandrijving |
Koppeling | Hydraulische, natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Stalen buizenframe met gelaste aluminium draagbalken. Opgeschroefd aluminium subframe achter. |
Swingarm | Dubbelzijdige aluminium "Tri-Link"-swingarm met dubbele reactiearmen. |
Voorband | Cast aluminium, 19 x 3.0in |
Achterwiel | Cast aluminium, 18 x 4.25in |
Voorband | Metzeler Tourance, 120/70R19 (M/C 60V TL) |
Achterband | Metzeler Tourance, 150/70R18 (M/C 70V TL) |
Voorvering | 49 mm USD-voorvork van Showa met semi-actieve demping. Veerweg 200 mm. |
Achterwielophanging | Showa-monoshock met semi-actieve demping en automatische elektronische voorspanning. Veerweg 200 mm. |
Front Brakes | Radiaal opgehangen Brembo M4.30 Stylema monoblock-remklauwen, OC-ABS, dubbele zwevende schijven van 320 mm. Magura HC1 radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel en afzonderlijk reservoir. |
Rear Brakes | Brembo-remklauw met enkele zuiger, OC-ABS, één remschijf van 282 mm. Hoofdcilinder achter met extern reservoir. |
Instrumentendisplay en -functies | 7 inch TFT-kleurendisplay voor instrumenten met My Triumph-connectiviteitssysteem |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | Stuurstang 849 mm, handkappen 982 mm |
Hoogte zonder spiegels | Verstelbaar scherm 1436 - 1497 mm |
Zadelhoogte | Adjustable 850/870 mm |
Wielbasis | 1560 mm |
Vorksprong | 24,0 º |
Naloop | 120 mm |
Tankinhoud | 30 L |
Gewicht met volle tank | 255 kg |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 5.1 l/100km |
CO2 Figures | 119 g/km EURO 5 Regulation (EU) No. 134/2014 Annex VIII |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
KENMERKEN
CHASSIS
|
|
---|---|
Wielen | Lichtgewicht gietaluminium wielen van 19" vóór en 18" achter |
Brandstoftank | Aluminium brandstoftank van 30 liter |
Centre Stand | Included |
Semi-actieve vering van Showa | 200mm veerweg Showa semi-actieve vering nu met nieuwe Active Preload Reduction. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, passagier en bagage kan deze functie de rijhoogte tot 20 mm verlagen wanneer de motorfiets tot stilstand komt, wat de bestuurder meer gemak en vertrouwen biedt. |
TECHNOLOGIE
|
|
Dodehoekradar | Included |
Cruise Control | Included |
Schakelbekrachtiging | Triumph Shift Assist (opschakelen en terugschakelen) |
Hellingassistentie (hill hold) | Included |
Rijmod | 5 |
Bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) | Included |
Adaptieve bochtverlichting | Included |
Integrale LED-verlichting met DRL-koplamp in bepaalde markten | Included |
Led-hulpverlichting | Included |
7 inch TFT-instrumentenpaneel met My Triumph-connectiviteitssysteem | Included |
Geoptimaliseerde bochten-ABS en tractiecontrole | Included |
RIDER COMFORT
|
|
Bescherming | Handkappen, aluminium carterbeschermplaat, valbeugels |
Handvatverwarming | Included |
Verwarmd bestuurders- en passagierszadel | Included |
GARANTIE
|
|
Garantie | 3 Jaar garantie, ongeacht het aantal kilometers |
CHASSIS
|
|
---|---|
Wielen | Lichtgewicht gietaluminium wielen van 19" vóór en 18" achter |
Brandstoftank | Aluminium brandstoftank van 30 liter |
Centre Stand | Included |
Semi-actieve vering van Showa | 200mm veerweg Showa semi-actieve vering nu met nieuwe Active Preload Reduction. Afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, passagier en bagage kan deze functie de rijhoogte tot 20 mm verlagen wanneer de motorfiets tot stilstand komt, wat de bestuurder meer gemak en vertrouwen biedt. |
TECHNOLOGIE
|
|
Dodehoekradar | Included |
Cruise Control | Included |
Schakelbekrachtiging | Triumph Shift Assist (opschakelen en terugschakelen) |
Hellingassistentie (hill hold) | Included |
Rijmod | 5 |
Bandenspanningsbewakingssysteem (TPMS) | Included |
Adaptieve bochtverlichting | Included |
Integrale LED-verlichting met DRL-koplamp in bepaalde markten | Included |
Led-hulpverlichting | Included |
7 inch TFT-instrumentenpaneel met My Triumph-connectiviteitssysteem | Included |
Geoptimaliseerde bochten-ABS en tractiecontrole | Included |
RIDER COMFORT
|
|
Bescherming | Handkappen, aluminium carterbeschermplaat, valbeugels |
Handvatverwarming | Included |
Verwarmd bestuurders- en passagierszadel | Included |
GARANTIE
|
|
Garantie | 3 Jaar garantie, ongeacht het aantal kilometers |
GEAVANCEERDER EN VERFIJNDER
Voor 2024 is de Tiger 1200 GT Explorer aanzienlijk verbeterd en geavanceerder en verfijnder dan ooit. Hij is beter te controleren bij lage snelheden en heeft een grotere bodemvrijheid, waardoor hij comfortabeler en ergonomischer is.
ACTIEVE VOORSPANNINGSREDUCTIE
Niet alleen de zadelhoogte is afstelbaar tot 850-870 mm, maar de actieve voorspanningsreductie kan de motorfiets met maximaal 20 mm verlagen wanneer hij tot stilstand komt, afhankelijk van het gecombineerde gewicht van de bestuurder, de passagier en de bagage.
MOTOR
De unieke T-plane driecilindermotor levert het vermogen bij lage snelheden van een tweecilinder en de topprestaties van een driecilinder. In combinatie met de lichtgewicht cardanaandrijving zet hij de nieuwe standaard voor karakter. De respons en feel van de motor zijn verder verfijnd dankzij een groter traagheidsmoment, een betere balans en een nieuwe kalibratie.
BRANDSTOFTANK VAN 30 LITER
De 30-liter brandstoftank van de GT Explorer biedt een 50% grotere actieradius dan de GT en GT Pro, waardoor het de ideale touringkeuze is, met behoud van alle uitzonderlijke balans en wendbaarheid bij lage snelheden van de GT.
DODEHOEKRADAR
De GT Explorer bevat een belangrijke veiligheidsinnovatie, ontwikkeld in samenwerking met Continental, in de vorm van een volledig aan de achterkant gemonteerde radar die u de twee functies Blind Spot Assist en Lane Change Assist biedt.
BANDENSPANNINGSCONTROLESYSTEEM
Het bandenspanningscontrolesysteem (TPMS), dat standaard op de GT Explorer wordt gemonteerd voor meer veiligheid en gemak voor de rijder, biedt realtime-informatie en gemoedsrust voor de rijder.
VERWARMD BESTUURDERS- EN PASSAGIERSZADEL
De GT Explorer is standaard uitgerust met verwarmde bestuurders- en passagierszadels voor comfort in alle weersomstandigheden tijdens elke reis, met meerdere temperatuurinstellingen en onafhankelijke instellingen voor bestuurder en passagier.
VALBEUGELS
Stevige valbeugels bieden uitstekende bescherming, met een modern design en nog meer avontuurlijke stijl, die perfect passen bij het stijlvolle, lichte buizenframe.
ADAPTIEVE VERLICHTING
Innovatieve, onderhoudsvrije adaptieve LED-bochtenverlichting, dagrijlicht en extra verlichting verbeteren de zichtbaarheid, de veiligheid en het rijplezier.
VIJF GEAVANCEERDE RIJMODI
Met de modi Rain, Road, Sport, Off-Road en een configureerbare 'Rider'-modus kan u de gasrespons, de tractiecontrole, het ABS en de vering aanpassen aan alle omstandigheden, het terrein en de voorkeuren van de rijder, voor meer comfort en controle.
VERBETERDE ERGONOMIE
Om het uitstekende comfort tijdens lange ritten verder te verbeteren, heeft de nieuwste generatie een vlakker zadelprofiel met meer beweegruimte voor de bestuurder. Aangepaste voetsteunposities vergroten de bodemruimte en een langere koppelingshendel zorgt voor minder vermoeidheid.