Street Triple

Tien redenen om te rijden

De Street Triple is de meest explosieve, opwindende, wendbare en intuïtieve power-straatmotor die wij ooit hebben gemaakt.

Deze indrukwekkende motorfiets biedt zowel verslavend plezier voor dagelijks gebruik maar is ook een puur racemonster, beide op basis van hetzelfde 765cc-motorblok dat vanaf 2019 als enige motor gebruikt zal worden in het wereldkampioenschap Moto2™-racing.

Deze nieuwste Triple-lijn bouwt voort op de verdiende reputatie van de Street-reeks wat betreft kwaliteit, karakter en stijl, maar levert in ieder opzicht meer. Hier volgen tien redenen waarom Street Triple-rijders zo van hun motor houden.

 

 

1. LICHTER, WENDBAARDER EN VERBETERDE STUUREIGENSCHAPPEN

Slanker en feller dan ooit: deze nieuwe Street Triple-modellen zijn lichter dan de vorige generatie en behouden daarmee hun plaats als lichtste motoren in hun klasse. Die gewichtsvermindering heeft in combinatie met het nieuwe krachtigere 765cc-motorblok geleid tot een indrukwekkende vermogen/gewicht-verhouding die de revolutionaire prestaties van de Street Triple verklaart. Dit is een werkelijk explosieve, wendbare en opwindende motorfiets. De nieuwe enkelzijdige swingarm achter is speciaal ontworpen voor de nieuwe lijn en zorgt voor meer torsiestijfheid in de lengterichting in combinatie met een lagere laterale stijfheid. Dit zorgt voor maximale stabiliteit bij de topsnelheid van de Street Triples en resulteert in strakker bochtenwerk en een nauwkeuriger chassisgedrag, wat zowel op de weg als op het circuit voelbaar is.

2. VERING MET HOGERE SPECIFICATIES

Deze Street Triple-lijn is in zijn geheel voorzien van veersystemen met hogere specificaties, die speciaal voor de nieuwste modellen zijn ontwikkeld en afgesteld. De Street Triple RS biedt als topmodel uit de reeks de hoogste specificatie met Showa ø41mm-voorvorken met grote zuigers (met instelbare voorspanning, uitgaande demping en compressiedemping), terwijl voor de achtervering een premium Öhlins-monoshock STX40 met piggybackreservoir is toegepast. De Street Triple R, die tot het middensegment behoort, beschikt over een volledig instelbare ø41-mm upside-down Showa-voorvork met grote zuigers en een veerweg van 115 mm voor compromisloos rijcomfort en een Showa-monoshock met piggybackreservoir voor de achtervering. En de Street Triple S heeft een ø41-mm upside-down Showa-voorvork met een veerweg van 110 mm en een monoshock met piggybackreservoir en getrapte voorspanning voor de achtervering.

3. ONGELOOFLIJK REMVERMOGEN

 

Deze hele nieuwe Street Triple-lijn beschikt over remmen met hogere specificaties dan de vorige generatie. De Street Triple RS beschikt over het beste van de reeks: radiale Brembo M50 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor, met het beste remvermogen in deze klasse, inclusief een hendel voor fijnafstelling, en een zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter. De Street Triple R heeft radiale Brembo M4.32 monobloc-remklauwen met 4 zuigers en een zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter voor een sterk verbeterd remvermogen ten opzichte van de vorige generatie. En de Street Triple S is voorzien van zwevende Nissin-remklauwen met 2 zuigers voor en een zwevende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

 

4. BANDEN MET HOGERE SPECIFICATIES

 

Als aanpassing aan de hogere prestaties en het sportieve karakter zijn alle Street Triples voorzien van banden met hogere specificaties. De Street Triple RS met topspecificaties wordt geleverd met het neusje van de zalm: Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden, die hoogwaardige sportprestaties leveren op de weg en eventueel ook op het circuit. De Street Triple S- en R-modellen hebben premium Pirelli Diablo Rosso Corsa-banden voor scherp en nauwkeurig rijgedrag met daarbij een uitstekende stabiliteit en grip op de weg.

 

5. MEER VERMOGEN EN KOPPEL EN EEN NOG VOLLER TRIPLE-GELUID

Op basis van de populaire Daytona 675-krachtbron is het nieuwe 765cc-blok ontworpen voor een fors hogere vermogensafgifte, vooral bij een laag en middelhoog koppel. Voeg daar een nieuwe ECU en instelling, een uitlaat met verbeterde gasdoorstroming en een speciale vermogensinstelling speciaal voor elk van drie nieuwe modellen aan toe en de spannendste Street Triple-motor ooit is compleet.

 

 

6. ER IS EEN STREET TRIPLE SPECIAAL VOOR U EN UW RIJSTIJL

Met keuze uit drie Street Triples, elk met unieke kenmerken voor vermogen, prestaties en vering, is er een model voor iedere motorrijder en iedere rijstijl. Van de Street Triple S (gemaakt voor puur weggebruik) tot de Street Triple RS (de ultieme power-straatmotor) levert iedere motorfiets het karakter en het rijgemak die de Street Triple zo geliefd maken.

7. MEER UITSTRALING, EEN STRAKKERE VORMGEVING EN EEN MEER ATLETISCH KARAKTER

De Street Triple-lijn heeft de onderscheidende en dynamische vormgeving van het origineel naar een hoger niveau getild voor een meer op snelheid gerichte houding, met verbeterde moderne en agressieve lijnen, nieuw kuipwerk, een sportiever tweepersoonszadel en een complete eersteklas afwerking. Het kuipwerk is moderner vormgegeven met prachtige details, zoals nieuwe radiatorkappen, verbeterde spatborden en achterpanelen. De kleuren van het nieuwe fly-screen zijn aan de kuip aangepast en de luchtinlaat is geïntegreerd, wat bij de Street Triple S een meer weggericht profiel en meer windbescherming oplevert en bij de Street Triple R en RS een agressiever, strakker en sportiever profiel. De RS heeft een nog hoogwaardigere afwerking met een kleurgecodeerde belly pan, kleurgecodeerde kap bij het verwisselbare passagierszadel en standaard een kettingbeschermer.

8. SPORTIEVER TWEEPERSOONSZADEL EN DETAILS EN FUNCTIES VAN HOGERE KWALITEIT

De nieuwe Street Triples hebben allemaal een strakker en sportiever tweepersoonszadel dat is geïnspireerd op de Daytona R en Speed Triple, zonder afbreuk te doen aan het comfort. De Street Triple R en RS hebben verbeterd gedetailleerd stikwerk in het zadel en een Triumph-logo in reliëf. Bovendien is de hele lijn voorzien van details van hoge kwaliteit, zoals hielschermen voor de motorrijder en gesmede voetsteunen voor passagiers. De Street Triple S heeft een hoofdframe, subframe en swingarm met zwarte poedercoating. De Street Triple R heeft het kenmerkende rode subframe van Triumph achter en rode strepen op de velgen, terwijl de RS is voorzien van een geheel nieuw mat aluminium zilver geverfd subframe achter.


 

 

9. GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE

De nieuwe Street Triple vertegenwoordigt het allerbeste in rijtechnologie, allemaal bedoeld om de meest spannende en bijzondere Street Triple-motor ooit te verkrijgen, met maximaal vijf rijmodi, een nieuwe elektronische gasklepregeling, ABS en in of uit te schakelen tractiecontrole, en ook een 5-inch TFT-kleurendisplay, LED-koplampen met DRL* (R en RS), en zelfs een quickshifter en rondetimer op de RS bepaalt de nieuwe Street Triple de nieuwe norm. *De DRL-functie is niet beschikbaar voor alle markten – vraag ernaar bij uw lokale dealer.

10.ACCESSOIRES

Personaliseer uw Street Triple met een superieure reeks van 60 kwaliteitsaccessoires die samen met de motorfiets zelf zijn ontwikkeld voor betere prestaties en een fraaiere stijl, zodat u uw motor kunt aanpassen aan uw wensen en uw eigen unieke Street Triple kunt creëren.

 

Street Triple

Vraag een proefrit aan