TIGER 800 XRX

De nieuwe Tiger 800 XRX, die een voorkeur heeft voor de weg, is een makkelijk te hanteren motorfiets voor avonturen waarbij de snelwegen van de wereld worden bedwongen of steden worden doorkruist, maar hij is ook ideaal wanneer u een keer de gebaande paden wilt verlaten.
De XRX heeft een soepele vermogensafgifte en levert prestaties die zelfvertrouwen en een solide rijgedrag inspireren. De verhoogde respons van het Triumph 800 Triple-blok, het lichtere uitlaatsysteem, het nieuwe fullcolour TFT-instrumentenpaneel en de schakelaarbehuizing, het scherm dat in vijf standen versteld kan worden en de vier rijmodi zijn nog maar enkele van de vele eigenschappen die deze XRX van de nieuwe generatie heeft meegekregen.
De gegoten 19-inch voorvelg en Metzeler Tourance-banden werken samen met de dynamische systemen en de nieuwe rijpositie van de XRX om u een heerlijke comfortabele allroad-rit te garanderen. U merkt onmiddellijk de nieuwe, kortere eerste versnelling op die u meer tractie bij lage snelheden geeft en die onmiddellijk reageert precies wanneer u dat het meest nodig hebt. Bovendien omvat de toonaangevende basistechnologie een elektronische gasklepregeling en een volledig nieuw Brembo-voorremsysteem.
De nieuwe Tiger 800 XRX levert iedere dag opnieuw een compleet avontuur op de weg.
HARDE CIJFERS OVER DE NIEUWE TIGER 800 XRX
Opwindend blok van een nieuwe generatie met snellere respons, meer vermogen onderin en een hoger koppel.
Een maximumkoppel bij 8.050 t/min resulteert in soepel en betrouwbaar rijgedrag.
Keuze uit vier rijmodi: ‘Road’, 'Off-Road', ‘Rain’ en ‘Sport’.
Intuïtieve toegang tot complete informatie via een display in full colour met verstelbare zichthoek.
KENMERKEN

MOTORBLOK MET SNELLERE RESPONS
Het ingrijpend geoptimaliseerde 800cc-driecilinderblok van de nieuwe generatie levert 95 pk met een nog snellere respons, betere acceleratie en meer karakter.
TAKE A TEST RIDE
KORTERE EERSTE VERSNELLING
De nieuwe, kortere eerste versnelling biedt meer tractie bij lage snelheden en een directe respons precies wanneer u dat nodig hebt, zowel offroad als op de weg.
TAKE A TEST RIDE
NIEUWE, LICHTERE UITLAAT
De nieuwe lichtere, vrijer stromende uitlaat geeft een nóg fraaier Triple-geluid.
TAKE A TEST RIDE
GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE
Dit model wordt geleverd met een reeks rijhulptechnologie waaronder Triumph’s eigen DRL-systeem (Daytime Running Light), een nieuw fullcolour TFT-instrumentenpaneel, nieuw ergonomisch vormgegeven schakelmateriaal op het stuur en een 5-standenjoystick, up-to-date gebrachte cruisecontrol, vier rijmodi en verwarmde handvatten.
TAKE A TEST RIDE
RIJMODI
Het XRX-model is nu volledig voorbereid op avontuur met vier rijmodi: ‘Rain', 'Road', ‘Off-Road’ en 'Sport', waarmee deze nieuwe XRX volledig is voorbereid op iedere uitdaging.
TAKE A TEST RIDE
VERING
De Showa-voorvork heeft een veerweg van 180 mm; de achtervering wordt verzorgd door een Showa-monoshock met een hydraulisch verstelbare voorbelasting en een 170mm-veerweg.
TAKE A TEST RIDE
NIEUWE VOORREMMEN VAN BREMBO
Het nieuwe dubbele Brembo-voorremsysteem op de Tiger 800 XCX zorgt voor een eersteklas remstijl en -vermogen.
TAKE A TEST RIDE
MODERNE STIJL
Nieuw stijlvol hoogwaardig kuipwerk, een moderne en dynamische positie en hoogwaardige badges, details en afbeeldingen zijn gecombineerd met nieuwe kleuren.
TAKE A TEST RIDE
WIELEN EN BANDEN
De nieuwe Tiger 800 XRX wordt voorzien van Metzeler Tourance Next-banden met een gegoten 19-inch voorvelg, voor vertrouwenwekkende tractie en controle in uiteenlopende omgevingen.
TAKE A TEST RIDE
ERGONOMISCHE VERBETERINGEN
Praktische verbeteringen leiden tot rij-ervaringen die in ieder opzicht beter zijn, zoals het nieuwe display met een verstelbare zichthoek in vijf standen en windgeleiders, een comfortabeler zadelmateriaal en een nieuwe positie van het stuur voor meer controle offroad en op de weg.
TAKE A TEST RIDE
VERSTELBARE ZITHOOGTE
De Tiger 800 XRX heeft een in hoogte verstelbaar zadel dat in 2 standen kan worden gezet waarmee de berijder het zadel 20 mm kan verlagen van 830 mm naar 810 mm voor aanpassing aan de eigen rijstijl en favoriete rijpositie.
TAKE A TEST RIDE7 Redenen om te rijden
De Tiger 800 is zonder enige twijfel een van Triumph's populairste motorfietsen, en misschien wel het meest geprezen model. Tenslotte is hij voortgekomen uit de eerste generatie Tigers die goud wonnen bij de internationale zes dagen durende Trial in 1936.
Hier zijn zeven redenen waarom wij zo graag op de nieuwe Tiger 800 rijden!
Adventure Promoties
Voordat je een nieuwe Triumph Adventure koopt, check eerst even onze aanbiedingen & promoties.