TIGER 800 XR

De Tiger 800 XR heeft een voorkeur voor de weg en is ideaal voor toeren op snelwegen over de hele wereld en door steden, maar ook buiten de gebaande paden soepel te besturen. De Tiger 800 XR legt de lat hoger voor allroad-comfort voor lange reizen.
U profiteert van een responsieve Triumph 800 3-cilindermotor met een soepele afgifte, vertrouwenwekkende functies en een snelle respons wanneer u dat het meest nodig hebt en ook de toonaangevende basistechnologie.
SPECIFICATIES
Feature | Details |
---|---|
Prijs | |
Prijzen | Van 11.780,00 € |
Feature | Details |
---|---|
Motor en transmissie | |
Type | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Inhoud | 800 cc |
Boring | 74,05 mm |
Slag | 61,9 mm |
Compressieverhouding | 11,3:1 |
Max. vermogen EC | 95 pk / 70 kW bij 9.500 omw/min |
Max. koppel EC | 79 Nm bij 8.050 omw/min |
Systeem | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Uitlaat | Roestvaststalen 3-in-1 spruitstuk met zijwaarts gemonteerde rvs-demper |
Eindaandrijving | O-ringketting |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Feature | Details |
---|---|
Frame | |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Swingarm | Tweezijdig, gegoten aluminiumlegering |
Voorband | Gegoten aluminiumlegering, 10 spaken, 19 x 2,5 inch |
Achterwiel | Gegoten aluminiumlegering, 10 spaken, 17 x 4,25 inch |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Voorvering | Showa upside down-voorvork 43 mm, veerweg 180 mm |
Achterwielophanging | Showa monoshock met hydraulisch verstelbare voorspanning, veerweg achterwiel 170 mm |
Front Brakes | Dubbele, zwevende remschijf van 305 mm, Nissin zwevende tweezuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Rear Brakes | Enkele remschijf van 255 mm, Nissin zwevende eenzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Instrumentendisplay en -functies | Multifunctionele LCD-instrumentengroep met digitale snelheidsmeter, boordcomputer, analoge toerenteller, versnellingsindicator, brandstofmeter, onderhoudsindicator, omgevingstemperatuur en klok. |
Feature | Details |
---|---|
Afmetingen en Gewicht | |
Breedte stuur | 795 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1.350 mm |
Zadelhoogte | 810 - 830 mm |
Wielbasis | 1.530 mm |
Vorksprong | 23.8 º |
Naloop | 86.6 mm |
Dry Weight | 199 kg |
Tankinhoud | 19 L |
Feature | Details |
---|---|
Brandstofverbruik | |
Brandstofverbruik | 4,7 l/100 km |
CO2 Figures | Norm Euro 4: 107 g/km **De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik worden gemeten volgens verordening 168/2013/EG. De waarden voor het brandstofverbruik zijn het resultaat van specifieke testomstandigheden en dienen alleen ter vergelijking. De resultaten in een werkelijke rijsituatie kunnen anders zijn. |
Feature | Details |
---|---|
Service | |
Service Interval | Onderhoudsinterval van 16.000 km / 12 maanden |
HARDE CIJFERS OVER DE NIEUWE TIGER 800 XR
Het soepele driecilinderblok heeft nu een snellere respons voor meer controle.
Een maximumkoppel bij 8.050 t/min resulteert in soepel en betrouwbaar rijgedrag.
Opwindend blok van een nieuwe generatie met meer vermogen onderin en een hoger koppel.
KENMERKEN

MOTORBLOK MET SNELLERE RESPONS
Het ingrijpend geoptimaliseerde 800cc-driecilinderblok van de nieuwe generatie levert 95 pk met een nog snellere respons, betere acceleratie en meer karakter.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
KORTERE EERSTE VERSNELLING
De nieuwe, kortere eerste versnelling biedt meer tractie bij lage snelheden en een directe respons precies wanneer u dat nodig hebt, zowel offroad als op de weg.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
NIEUWE, LICHTERE UITLAAT
De nieuwe vrijer stromende en lichtere uitlaat geeft een nóg fraaier Triple-geluid.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
TECHNOLOGIE
De Tiger 800 XR wordt geleverd met de nieuwste generatie van Triumph's elektronische gasklepregeling, (uit)schakelbare ABS en uitschakelbare tractiecontrole, en handige USB- en 12V-oplaadpunten.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
VERING
De Showa-voorvork heeft een veerweg van 180 mm; de achtervering wordt verzorgd door een Showa-monoshock met een hydraulisch verstelbare voorbelasting en een 170mm-veerweg.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
WIELEN EN BANDEN
De nieuwe Tiger 800 XR wordt voorzien van Metzeler Tourance Next-banden met een gegoten 19-inch voorvelg, voor vertrouwenwekkende tractie en controle in uiteenlopende omgevingen.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
ERGONOMISCHE VERBETERINGEN
Praktische verbeteringen leiden tot rij-ervaringen die in ieder opzicht beter zijn voor meer motorrijders en rijstijlen, zoals een comfortabeler zadelmateriaal en een nieuwe positie van het stuur voor meer controle offroad en op de weg.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
MODERNE STIJL
Nieuw stijlvol hoogwaardig kuipwerk, een moderne en dynamische positie en hoogwaardige badges, details en afbeeldingen zijn gecombineerd met nieuwe kleuren.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN
VERSTELBARE ZITHOOGTE
De Tiger 800 XR heeft een in hoogte verstelbaar zadel dat in 2 standen kan worden gezet waarmee de berijder het zadel 20 mm kan verlagen van 830 mm naar 810 mm voor aanpassing aan de eigen rijstijl en favoriete rijpositie.
VRAAG EEN PROEFRIT AAN7 Redenen om te rijden
De Tiger 800 is zonder enige twijfel een van Triumph's populairste motorfietsen, en misschien wel het meest geprezen model. Tenslotte is hij voortgekomen uit de eerste generatie Tigers die goud wonnen bij de internationale zes dagen durende Trial in 1936.
Hier zijn zeven redenen waarom wij zo graag op de nieuwe Tiger 800 rijden!
Adventure Promoties
Voordat je een nieuwe Triumph Adventure koopt, check eerst even onze aanbiedingen & promoties.