Speed Triple S en Speed Triple R

EEN NIEUWE BALANS TUSSEN KRACHT, PRECISIE EN PRESTATIES

Hoe verbeter je een legende? Je neemt wat heel goed is en maakt het nóg beter. De nieuwe Triumph Speed Triple S heeft de uitstraling van een Streetfighter, in combinatie met een strak rijwielgedeelte waarmee je grip op de weg houdt, een ongelooflijk rem- en motorvermogen en ook nog eens geavanceerde technologie om de bestuurder te ondersteunen. Probeer voor ultieme prestaties de nieuwe Speed Triple R: de uitvoering met een volledig instelbare Öhlins vering en carbonvezel carrosserie legt de lat nog weer even hoger . De nieuwe Triumph Speed Triple S en Speed Triple R brengen allebei overweldigende prestaties, karakter en stijl op een heel hoog niveau. Waarom? ...For the ride.

HOUD MIJ OP DE HOOGTE

Motor

Motor

Onze 1050-cc driecilinder lijnmotor van de nieuwe Triumph Speed Triple is een meesterwerk: soepel, uitgebalanceerd en met onmiskenbare aantrekkingskracht. Het blok is afgesteld op een overvloedig lineair koppel waarmee je in iedere versnelling inhaalmanoeuvres uitvoert en beschikt over een verbazingwekkend piekvermogen. De introductie van een elektronische gasklepregeling, Ride-by-wire, leidt tot een nog directere respons op het gas. Daarbij heeft de bestuurder nu keuze uit verschillende rijmodi en variabele tractieregeling waarmee de Speed Triple het ultieme pakket biedt voor nog meer rijplezier in elke situatie

New ride by wire throttle bodies, new ECU, new cylinder head design, new combustion chamber, new header design, new fuel delivery system, new slip assist clutch, new crankshaft, new airbox… equals an all-new engine with a smaller, narrower profile and delivering the ultimate road riding experience. A guaranteed thrill for anyone who rides it.

Configuratie

Het nieuwe 1050-cc driecilinderblok van de Speed Triple zorgt in de praktijk voor optimaal rijden met een flexibiliteit die geen enkele andere aandrijflijn kan leveren: een ruim bemeten koppel over het hele toerentalbereik, een verrukkelijk soepele aandrijving in het middengebied en oersolide topprestaties van een compacte, uitstekend doseerbare en betrouwbare krachtbron.

Bruikbaar vermogen en veel daarvan, dat is wat je als rijder wilt En de nieuwe Speed Triple is terug om op dit vlak beter te presteren dan ooit. Een nieuw inlaatsysteem, nieuwe verbrandingskamers en een nieuw uitlaatsysteem zijn speciaal ontworpen om de de motor efficienter te maken, wat resulteert in geweldige prestaties en een ongelooflijk laag brandstofverbruik.

De plaatsing van de twee uitlaatdempers onder het zadel is een duidelijk signatuur van de Triumph Speed Triple en benadrukt de enkelzijdige swingarm. Het lichtere, 70% vrijer stromende uitlaatsysteem van de Speed Triple heeft een verbetert uitlaatspruitstuk nieuwe dempers met meer power en een hogere efficiëntie waardoor de diepe, karakteristieke brul van de driecilinder nu nog beter klinkt.

Nieuwe technologie

Rijmodi

Op de nieuwe Triumph Speed Triple kan de bestuurder voor het eerst kiezen uit vijf rijmodi: Rain, Road, Sport, Track en de te personaliseren Rider Mode. Elke modus heeft een eigen respons op het gas en past de ABS-instellingen en tractieregeling aan. Bij Rain is de respons op het gas milder dan bij Road, Sport en Track resulteren in een scherpere, agressievere reactie. In de modus Rider kan een persoonlijke combinatie van instellingen worden opgeslagen die makkelijk met één druk op de knop is te activeren. Deze modi kunnen met de nieuwe schakelaars vanaf het stuur tijdens het rijden eenvoudig en snel worden afgewisseld.

LED-richtingaanwijzers

De aandacht voor details bij de Triumph Speed Triple wordt onderstreept door de smalle en duurzame LED-richtingaanwijzers die standaard gemonteerd zijn . De lampjes geven met hun harde gepolijste aluminium behuizing en robuuste, met rubber beklede montagevoet een finishing touch aan de nieuwe, strakke vormgeving en verhoogde kwaliteit van de afwerking.

Elektronische gasklepregeling

De nieuwe Triumph Speed Triple heeft een elektronische gasklepregeling, Ride-By-Wire, die de stand van de gashendel elektronisch regelt voor een snellere en nauwkeurigere respons op het gas en dus meer controle. Dankzij een consistentere brandstofvoorziening wordt hiermee ook de efficiëntie van de motor verhoogd en brandstof bespaard.

Enkelzijdige swingarm

De enkelzijdige swingarm van de nieuwe Speed Triple is meer dan een opvallend onderdeel in de vormgeving: deze is ontworpen voor optimale rijstabiliteit en maakt het bovendien gemakkelijker om het achterwiel te reinigen of te verwijderen om een band te vervangen.

Overzicht

Met de brutale, opvallende looks heeft de Speed Triple een van de meest herkenbare silhouetten in de motorwereld. En de nieuwe Speed Triple houdt vast aan die traditie met de kenmerkende dubbele koplampen, enkelzijdige swingarm en uitlaat onder het zadel. Maar de nieuwe Speed Triple verfijnt de stijl ook met een doelgerichte voorzijde en aerodynamische carrosserie voor een slankere, meer compacte en iconische stijl.

Stuurklemmen en verhogers

De aandacht voor detail wordt onmiddellijk duidelijk wanneer je het stuur pakt, dat exclusief is ontworpen voor de nieuwe Speed Triple R. Het brede stuur van gelegeerd metaal is bevestigd met een set klemmen en verhogers die uiterst precies uit massief aluminium zijn gefreesd, de cockpit van de Speed Triple R’s geeft je direct de indruk van klasse en kwaliteit.

Spatbord en tankpanelen

Wie in topconditie wil zijn bespaart ieder grammetje om het verschil te kunnen maken. Daarom is de Speed Triple R uitgerust met een exclusief lichtgewicht carbonvezel spatbord aan de voorzijde en carbonvezel tankpanelen. Dit benadrukt sportieve karakter en zorgt voor voor gewichtsbesparing.

Achterwielafwerking

De kleinste details kunnen een groot verschil maken. Daarom heeft de nieuwe Triumph Speed Triple R een uit aluminium gefreesde dop dat de achterwielmoer op stijlvolle wijze afdekt.

Rode accenten

De nieuwe Triumph Speed Triple R wordt geleverd met rode accenten in hetkleurenschema om de sportieve eigenschappen van de motorfiets te benadrukken. Hiertoe behoren rood stiksel op het nieuwe bestuurders en passagierszadel, rode strepen op de wielen, een roodgelakt subframe en rode radiatorkappen.

Fly Screen

De nieuwe dynamische vormgeving van de voorkant van de Triumph Speed Triple wordt bekroond met een set geprofileerde koplampen en een standaard fly-screen met luchtinlaat tussen de lampen voor een agressievere look. Dit signatuur is een eerbetoon aan het bekende 'gezicht' van de Speed Triple, maar dan in een modernere variant.

Spiegels aan de stuuruiteinden

Ze zien er misschien uit als puur cosmetische toevoeging, maar de nieuwe Speed Triple heeft een set spiegels aan de stuuruiteinden in plaats van de traditionele spiegels op pootjes voor een beter zicht naar achteren. Uiteraard staat het ook gewoon mooier.

Brandstoftank

De nieuwe Speed Triple is voorzien van een slanke brandstoftank met een laag zijprofiel voor een sportievere zit en meer controle volledig geïntegreerd design. De tank is gemaakt van staal en dus geschikt voor magnetische tanktassen.

Radiatorkappen

Een smalle radiator geeft de Speed Triple een strak profiel aan de voorzijde. De slanke radiatorkappen en (standaard op de R-versie) een carterbescherming dragen bij aan het kenmerkende design.

Dubbel zadel

Het zadel van de nieuwe Triumph Speed Triple is een tweedelig ontwerp, dat is gericht op een optimale individuele comfort. Het bestuurderszadel heeft een smal profiel aan de voorkant voor meer controle en meer gemak bij het staan, maar is daarbij nu ook breder en dus en meer ondersteunend aan de achterzijde. Het Triumph-logo is in reliëf aangebracht op de rand van het passagierszadel als opvallend detail.

Dubbele uitlaatdempers

De zwarte uitlaatdempers onder het zadel op de nieuwe Triumph Speed Triple met gestraalde en geanodiseerde aluminium hitteschilden zijn licht in gewicht en ongelooflijk efficiënt. Maar bovendien klinken ze ook nog eens fantastisch.

Rijwielgedeelte overzicht

De nieuwe Triumph Speed Triple heeft als voornaamste rijeigenschappen wendbaarheid, stabiliteit en kracht, waardoor iedere rit een topervaring wordt. De afmetingen en verhoudingen van het frame zijn met zorg vormgegeven, uitvoerig getest en technisch geperfectioneerd. Onze testrijders en technici zijn dan ook trots op het resultaat en kunnen zeggen dat wij onze reputatiehiermee meer dan waarmaken. Een soepel, dynamisch en verfijnd rijgedrag wordt gecombineerd met een brutaal, agressief karakter zodat je kunt rijden zoals jíj dat wilt, afhankelijk van waar je zin in hebt.

Vering

De nieuwe Speed Triple S heeft een 43-mm upside-down-voorvork van Showa met instelbare veervoorspanning, compressie en terugveringsdemping en een Showa monoshock achtervering voor een soepeler rijgedrag. Voor hogere prestaties op de weg en op het circuit zijn de 43-mm NIX30 upside-down-voorvork van Öhlins en de dubbele TTX36 monoshock, ook van Öhlins, achter op de Speed Triple R volledig instelbaar.

Wielen, remmen en banden

Voor ultieme remkracht zijn de nieuwe Triumph Speed Triple S en Speed Triple R beide uitgerust met radiale Brembo monobloc-remklauwen die aangrijpen op 320-mm schijven, met ondersteuning van de instelbare ABS. Voor nog betere algehele remprestaties en uitgebalanceerde hoge grip en duurzaamheid hebben de Speed Triple S en de Speed Triple R beide Pirelli Diablo Supercorsa-banden rond lichte gegoten aluminium velgen.

Frame

Teruggrijpend op de grensverleggende Triumph Daytona T595 superbike uit 1995 heeft de nieuwe Speed Triple een aluminium twin spar-buizenframe met een perfecte combinatie van stijfheid en gevoel, en een afwerking in een subtiel en onopvallend titanium-kleurenschema.

Rijden en sturen

De Triumph Speed Triple staat bekend om zijn dynamische rijeigenschappen in alle rijomstandigheden, en de nieuwe Speed Triple bouwt voort op die reputatie. Een agressieve rijpositie waarbij je verder naar voren leunt biedt volledige controle, totaal vertrouwen en complete beheersing van je hele omgeving, of je nu een weg zoekt door de stadsdrukte, op hoge snelheid over het platteland zoeft of de volgende bocht op het circuit instuurt.

Recommended Accessories

Speed Triple S en Speed Triple R MOTOREN

Speed Triple S

€ 13.680,00 i

Speed Triple R

€ 15.380,00 i

Standard Equipment

  • New triple engine with 104 new components
  • Brembo Monobloc radial calipers
  • DRL-koplampen
  • Improved peak power and torque spread across entire rev range
  • Elektronische gasklepregeling
  • Slipkoppeling
  • Uitschakelbare ABS
  • Instelbare tractiecontrole
  • 5 Rijmodi

Additional to Speed Triple S

  • Lighter weight carbon fibre body panels
  • Higher specification Öhlins suspension
  • Billet machined handlebar clamps, risers, swingarm pivot covers and rear wheel cover
  • Red ‘R’ detailing on seat stitching, rear subframe and wheel pinstripes

Speed Triple S

€ 13.680,00 i

Speed Triple R

€ 15.380,00 i

Standard Equipment

  • New triple engine with 104 new components
  • Brembo Monobloc radial calipers
  • DRL-koplampen
  • Improved peak power and torque spread across entire rev range
  • Elektronische gasklepregeling
  • Slipkoppeling
  • Uitschakelbare ABS
  • Instelbare tractiecontrole
  • 5 Rijmodi

Additional to Speed Triple S

  • Lighter weight carbon fibre body panels
  • Higher specification Öhlins suspension
  • Billet machined handlebar clamps, risers, swingarm pivot covers and rear wheel cover
  • Red ‘R’ detailing on seat stitching, rear subframe and wheel pinstripes

“Adviesverkoopprijzen inclusief BTW, rijklaar maken en verwijderingsbijdrage.”