America en Speedmaster

RIJ MET COMFORT, ARRIVEER IN STIJL

De reis en het reisdoel doen er niet toe; de relaxte, coole elegantie van de Triumph-cruisers op basis van de Bonneville zijn altijd een goede reden om te gaan rijden, waar en wanneer dan ook. Triumph Speedmaster Lang, laag, overwegend zwart en gemeen: de Speedmaster is een cool scheurijzer dat gezien mag worden. Triumph America Hart en ziel van de Britse motortechniek opnieuw tot leven gewekt met een vleugje Amerikaanse stijl.

Vormgeving

Op de weg spreekt je motorfiets voor zichzelf. Hij moet er precies goed uitzien: authentiek, cool en klasse. Daarom zie je meteen waarom Triumph's klassieke cruisers met de onmiddellijk herkenbare Bonneville parallelle twin-motor het echte werk zijn. Dus relax en laat je Triumph het woord doen.

Motor

Overview

Het blok ziet er goed uit, klinkt goed, voelt fantastisch en doet wat het moet doen. Dat is omdat deze luchtgekoelde 865-cc parallelle twin-motor op basis van de Bonneville het echte werk is.

Prestaties

Met een directe, probleemloze reactie op het gas en een geweldige tractie over het hele bereik gooit deze 865-cc parallelle twin er een stevige 72 Nm uit bij slechts 3300 t/min en een piekvermogen van 61 pk bij 6800 t/min voor een perfecte balans tussen prestaties bij lage en gemiddelde toerentallen.

Configuratie

Het is geen wonder dat het blok zo lekker ploft: het ontwerp van de luchtgekoelde parallelle twinmotor is afgeleid van de Bonneville-en bevat een 270°-krukas met balansassen voor een soepele, pulserende aandrijving met een natuurlijk, responsief gevoel.

Uitlaat

Het diepe, kenmerkende geluid van de uitlaat past bij de relaxte rijstijl van de motor. Dit wordt verkregen door de karakteristieke gesplitste uitlaatpijpen die uitmonden in ofwel de dubbele conische dempers van de America of de schuin afgewerkte dempers van de Speedmaster.

Chassis

Vering

Een uitgestrekte voorvork onder een lage hoek en robuuste dubbele schokdempers achter hebben niet alleen een klasse uitstraling, maar zijn echte KYB-onderdelen van hoge kwaliteit met een veerweg die lang genoeg is om de ergste schokken in de weg op te vangen. Zo blijf je soepel rijden en hou je alles onder controle, zowel alleen als met een duopassagier en/of baggage.

Rijgedrag

Met hun lage, ontspannen en lange vormgeving beschikken de Speedmaster en America over een zorgvuldig afgestemd frame en een makkelijk te hanteren, uitgebalanceerd chassis voor een intuïtief rijgevoel en neutrale besturing. Zodat iedere motorrijder op ieder asfalt kan genieten van Triumph’s veilige, betrouwbare wegligging.

Wielen en banden

Omdat vorm en functie op elkaar worden afgestemd, heeft de America 12-spaaks gegoten aluminium wielen voor de traditionele look, terwijl de Speedmaster is voorzien van grotere 5-spaaks gegoten aluminium wielen met een snellere uitstraling. De America heeft ook ruige, brede banden voor de klassieke cruiserstijl.

Zithouding

De zithouding is als in een gemakkelijke fauteuil met een laag zadel, de voeten naar voren op de pegs en de handen ver uiteen op het lage, goed bereikbare stuur. Dit is de ergonomie van een klassieke cruiser: op je gemak bij lage snelheden en comfortabel wanneer het tempo oploopt, zodat je altijd geniet van de rit.

Frame

De Speedmaster en America hebben een traditioneel sterk stalen buisframe en een stalen swingarm, waarbij het luchtgekoelde motorblok op basis van de Bonneville is geïntegreerd in het ontwerp zodat het er solide uitziet, maar ook stabiel en vertrouwenwekkend functioneert.

Remmen

De enkele schijf van 310 mm op het voorwiel wordt ondersteund door een schijf van 285 mm achter; beide worden bediend met Nissin-remklauwen. Dit ontwerp past uitstekend bij een slanke cruiserlook en levert ruim voldoende remkracht en nauwkeurige feedback in alle omstandigheden.

Accessories

Of je nu de prestaties, het geluid, het gevoel, de stijl of het comfort van de motor wilt verhogen en personaliseren, Triumph maakt het mogelijk. Van extra lampen voor rijden in het donker en zichtbaarheid overdag tot een glanzend verchroomde nokkenasdeksel voor meer stijl, hooggeplaatste chromen geluidsdempers voor meer vermogen en een fraaier geluid, echt lederen koffers met voldoende ruimte om overal naartoe te gaan – je kunt alles toevoegen wat je nodig vindt om jouw motor naar jouw idee compleet te maken.

America en Speedmaster MOTOREN

America

€ 9.470,00 i

Speedmaster

€ 9.470,00 i

  • Chrome clutch cover embellisher and chain guard
  • voetsteunen
  • Heel toe gear shift
  • Knee pads
  • Large rear brake pedal
  • Polished battery box cover

  • Iconic air cooled 865cc parallel-twin engine, 270º firing interval
  • Blacked-out engine covers and machined barrels
  • Stylish teardrop tank with long-range 19.5 L volume
  • Distinctive five-spoke star wheel design
  • Twin analogue instruments with rev-counter incorporated into the fuel tank
  • Chromed twin shocks with preload adjustability
  • Chromed fork seal covers
  • Verstelbare koppelings- en remhendels

America

€ 9.470,00 i

Speedmaster

€ 9.470,00 i

  • Chrome clutch cover embellisher and chain guard
  • voetsteunen
  • Heel toe gear shift
  • Knee pads
  • Large rear brake pedal
  • Polished battery box cover

  • Iconic air cooled 865cc parallel-twin engine, 270º firing interval
  • Blacked-out engine covers and machined barrels
  • Stylish teardrop tank with long-range 19.5 L volume
  • Distinctive five-spoke star wheel design
  • Twin analogue instruments with rev-counter incorporated into the fuel tank
  • Chromed twin shocks with preload adjustability
  • Chromed fork seal covers
  • Verstelbare koppelings- en remhendels

“Adviesverkoopprijzen inclusief BTW, rijklaar maken en verwijderingsbijdrage.”